0

uNcLe oH uNcLe~~

Posted by lina yazid on 9:04 PM
rabu: xdpt dtg la ptg ni..esk blh? PAGI-PAGI sy smpi..
khamis (tengah hari): nti PETANG-PETANG SIKIT,sy ADA SENANG,sy smpi..
(ape kate u datang ESOK je?? ) =.= 


khamis (petang): sy x dpt dtg la ptg ni..sy sakit perut..ESOK PAGI-PAGI sy msti mau jmpa kmu..
(betul jgk ckp janet..dia dtg esk..) ^_^

jumaat (pagi): kamu pergi mkn jam brp? jam 2 kmu dtg ofis ka? PETANG sy kasi adjust time pergi jmpa kmu..
(haish..u tau x..dsbbkn u,keje sy t'gendala tau..) @_@



masuk pagi ni..sudah dua kali saya tersalah dail no telefon..haish..
itulah uncle,lain kali janganlah asyik buat panggilan masuk ke telefon saya..
panggilan uncle tu akan jadi panggilan terakhir dalam senarai tu..
tengok..kan dah jadi no bertuah..kena kacau pagi-pagi ni..huhu.. =p

p/s: uncle..jangan marah tau..nanti kena jual.. hehe


haish..uncle ni..pagi-pagi sudah bising suruh itu suruh ini..huhusaya sudah selesai benda yang uncle suruh saya buat..tapi uncle satu pun belum selesaikan perkara yang saya minta uncle buat..ni tak adil!! huhu..lagi satu, permintaan yang paling baru tu tak dapat nak ditunaikan sebab orang yang berkenaan tiada..kalau uncle paksa saya buat cepat-cepat pun,tak ada gunanya..sebab orang yang berkenaan pun tiada..harap maklum..


p/s: bawa bersabar wahai uncle.. biar lambat,asal selamat.. =p




*antara status2 yg ak post kt FB..disebabkan oleh sorg uncle nih..huhu*

0

ultra phoenix dance~~

Posted by lina yazid on 3:30 AM


comel lak ak tgk korg sume ni..hehe

0

haish..

Posted by lina yazid on 11:50 PM
haish..cmne nk ckp ni...
mula2 tu mmg susah nk caye..tp tu la yg berlaku..
hehe..b4 this rase cm mustahil je..
mgkin sbb time tu kena duk kt stu kwsn yg sama..
tu yg buat jd akrab..kalo x..sure jauh jurang nye..huhu


mmg xsgka sgt dpt rapat ngn korg..
plg xsgka ngn ko la mat..
huhu..next time jgn diam je k..
buat selamba je..kalo x mane la ktorg nk tau ko ni cmne orgnye..

0

speechless..

Posted by lina yazid on 7:28 PM

badan manusia hanya mampu menahan sehingga 45 del (unit) kesakitan..

tetapi semasa melahirkan bayi, seorang ibu merasai sehingga 57 del (unit) kesakitan..

ini sama dengan memtahkan 20 tulang secara serentak..
sekarang, bolehkah anda bayangkan kesakitan dan kasih sayang seorang ibu? 



0

bahagia nyer...

Posted by lina yazid on 7:14 PM
ak tgk kiri kanan ak sume merasa detik mcm ni..
bahagia sgt dorg ckp..
jeles lak ak kt dorg..
ak ni bila lg la ye? 
blm pn ak luahkn kt parents ak, ayh ak dah sound awl2..
huhu..lmbt lg la jwb nye..


0

10 Petanda Dia Jodoh Kita..

Posted by lina yazid on 10:46 PM
Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

+ Ditulis oleh Hj Abdul Samad


0

bengang!!

Posted by lina yazid on 11:15 PM
haish..bengang betul la ak..
nk ckp ak salah cakap kat dia ni..rasanya tak mungkin la..
sebab dah lebih dari 3 orang ak tanya perkara yang sama..
dan jawapan yang ak terima pun sama..
nak cakap ak ni budak baru and x pernah buat benda tu, memang betul la..
tapi kalau senior2 yang ak tanya tu bagi jawapan yang sama,
tu dikira miscommunication jugak ke??
aduyai!!!

0

Pemecah Tradisi~~

Posted by lina yazid on 8:45 PM
for boys..c ZUL la pemecah nye..
hehe..tarikh tunang: 31 Dis 2010

for girls..c KAK PAH la..sape lg..
hehe..tarikh tunang: 12 Nov 2011
TO BOTH OF YOU:-


kami doakan agar pertunangan kalian berdua & pasangan akan 
berkekalan hingga ke jinjang pelamin &
juga kekal hingga ke akhir hayat.. ^_^

0

my BFF~~

Posted by lina yazid on 8:30 PM
1 MALAYSIA!!  ^_^
kalo x silap ni pd awal tahun 2010~~
ni first gathering ktorg yg melibatkan semua  race..
1 Malaysia!!
ni pulak time raya tahun 2011~~
open house kt umah shaf..~~
hehe..seronok dpt sambut dgn kwn2 non-Muslim yg lain..

0

Tiba..tiba Teringat..

Posted by lina yazid on 8:12 PM
sory ye my beloved blog..
tiba2 lak ak teringat zaman2 muda dlu..
hmm..zaman br nk msuk 20an dlu la..
(ek eleh..padahal br je 2thn ak berada dlm lingkungan 20an ni..hukhuk)

hmm..time tu umur br 19thn..br nk kenal dunia..
kwn dgn org yg tua nye 2,3lg tua dr ak..
dgn mcm2 perangai org ak kenal..
but just 1 person ni yg ak rase spatutnye dia blh menjadi 'guardian' ak..
but dia dah pn menyalahgunakan erti persahabatan ak tu utk sesuatu yg x sepatutnye..
& disebabkan itulah ak sgt2 benci & mmg xnk dgr suara dia, xnk tgk muka dia, 
& xnk tahu ape2 sje yg berkaintan dgn dia..SEBAB..AKU BENCI DIA..
& ALHAMDULILLAH..setelah beberapa thn ni..mmg ak dah xdgr pape psl dia dah..huhu
tenang sbb dia pn tau yg ak mmg xsuka diganggu & ak pn xganggu idop dia..

LIFE HAPPILY YA~~


0

Pity Blog..

Posted by lina yazid on 9:03 PM
Kesian kt blog ak ni..
asal ak marah,bengang or sakit ati..
msti kt ko ak luahkan..


mianhae,blog~~
ak ni xde tmpt len nk luahkan..
kalo luahkan kt human..dorg nye respon sgt x membantu...
atleast luahkn kt ko pn dah sgt2 bagus... 
walaupun ko x respon kt ak,tp itu dah cukup melegakan..


gomawo~~

0

Hipokrit!!

Posted by lina yazid on 8:56 PM
huish..sakit ati tul la..
nmpk je lemah lembut..sopan santun..soft spoken..
tapi tu sume FAKE!!! HIPOKRIT!!!


ak benci ko!! 
mentang2 la ak ni menumpang je kt umah ko..
mcm2 ko buat kt ak kn..
ak ni dah cukup baik dah x amik tau langsung psl fmly ko..
ank2 ko..kalo org len..dorg dah kepochi dah ko tau..!!
dorg dah buka cite dah ape yg blaku everyday kt umh ko tu..


benda yg ak xbuat tu la yg ko tuduh..
pe yg ak buat sume slh kt mata ko..!!!
ank2 ko tu nk ditempik xblh.nk dimarah xblh..
tegur sikit ank tu,dah mula la ko tarik muka!!
pwuih..bagus sgt la mcm tu..patut la ank ko mengada2..mcm ko..!!

0

ak dan diriku...

Posted by lina yazid on 8:46 AM

blk kje terus g sogo..
huh..tenang giler kpla otak ak td..
lupe kejap kt thesis, kt presentation, kt insan2 yg mencelarukan fikiran ak..
org nmpk ak ni mcm bdk yg jiwa kacau...
mmg betul pn jiwa ak ni tgh kacau-bilau..
bkn jiwa je tp fikiran ak pn...
sbb ak xtau mcm mne nk luahkn pe yg ak rse..
ak de rse marah..ak de rse sedih..ak de rse benci...ak de rse suka...
ak nk org dgr mslh ak..ak nk org fhm pe yg ak rse..
tp bila ak cerita..de dorg fhm pe yg ak rse..
x.....dorg lg push ak de la..sory...itu langsung x membantu...
hmm...xpela...atleast..ak de blog ni sbg tmpt ak luahkn...
thanks my beloved blog... mmuuaahhhxxxx..... >.<

0

once ak da xsuka...slama nye ak benci ko....

Posted by lina yazid on 3:23 AM
mmg sgt2 lega cz mata ak, telinga ak.. n aty ak...
da mmg sgt meluat...menyampah...
n bosan ngn muka, suara n everything ttg ko!!!!
ak sgt sgt sgt benci ko...!!!

PERGI MATI LA KO MAT!!!!!!
hak tuih...!!!


0

For First-Time Lovers (Banmal Song)- Malaysian Version

Posted by lina yazid on 2:15 AM

0

반말송

Posted by lina yazid on 8:54 AM


my fav song + my fav couple

0

For First Time Lovers- romanized+english trans

Posted by lina yazid on 8:43 AM


this one single yg dinyanyikan oleh favourite singer sy... Jung YongHwa (CN Blue)

0

rindunya......

Posted by lina yazid on 8:35 AM
hmm...lama nye x jenguk n coretkan pe yg ak rase kt blog ni...
i'm so sory my beloved blog...ak bkn nye lupekan ko..
tp ak juz xdpt nk luangkan sikit masa tuk ko..
xpe2..after this..ak akan slalu jenguk n coretkan pe yg ak rase kt ko ye...
hmm..rindu sgt ngn ko MY BELOVED BLOG... =)

uNcLe oH uNcLe~~

rabu: xdpt dtg la ptg ni..esk blh? PAGI-PAGI sy smpi..
khamis (tengah hari): nti PETANG-PETANG SIKIT,sy ADA SENANG,sy smpi..
(ape kate u datang ESOK je?? ) =.= 


khamis (petang): sy x dpt dtg la ptg ni..sy sakit perut..ESOK PAGI-PAGI sy msti mau jmpa kmu..
(betul jgk ckp janet..dia dtg esk..) ^_^

jumaat (pagi): kamu pergi mkn jam brp? jam 2 kmu dtg ofis ka? PETANG sy kasi adjust time pergi jmpa kmu..
(haish..u tau x..dsbbkn u,keje sy t'gendala tau..) @_@



masuk pagi ni..sudah dua kali saya tersalah dail no telefon..haish..
itulah uncle,lain kali janganlah asyik buat panggilan masuk ke telefon saya..
panggilan uncle tu akan jadi panggilan terakhir dalam senarai tu..
tengok..kan dah jadi no bertuah..kena kacau pagi-pagi ni..huhu.. =p

p/s: uncle..jangan marah tau..nanti kena jual.. hehe


haish..uncle ni..pagi-pagi sudah bising suruh itu suruh ini..huhusaya sudah selesai benda yang uncle suruh saya buat..tapi uncle satu pun belum selesaikan perkara yang saya minta uncle buat..ni tak adil!! huhu..lagi satu, permintaan yang paling baru tu tak dapat nak ditunaikan sebab orang yang berkenaan tiada..kalau uncle paksa saya buat cepat-cepat pun,tak ada gunanya..sebab orang yang berkenaan pun tiada..harap maklum..


p/s: bawa bersabar wahai uncle.. biar lambat,asal selamat.. =p




*antara status2 yg ak post kt FB..disebabkan oleh sorg uncle nih..huhu*

ultra phoenix dance~~



comel lak ak tgk korg sume ni..hehe

haish..

haish..cmne nk ckp ni...
mula2 tu mmg susah nk caye..tp tu la yg berlaku..
hehe..b4 this rase cm mustahil je..
mgkin sbb time tu kena duk kt stu kwsn yg sama..
tu yg buat jd akrab..kalo x..sure jauh jurang nye..huhu


mmg xsgka sgt dpt rapat ngn korg..
plg xsgka ngn ko la mat..
huhu..next time jgn diam je k..
buat selamba je..kalo x mane la ktorg nk tau ko ni cmne orgnye..

speechless..


badan manusia hanya mampu menahan sehingga 45 del (unit) kesakitan..

tetapi semasa melahirkan bayi, seorang ibu merasai sehingga 57 del (unit) kesakitan..

ini sama dengan memtahkan 20 tulang secara serentak..
sekarang, bolehkah anda bayangkan kesakitan dan kasih sayang seorang ibu? 


bahagia nyer...

ak tgk kiri kanan ak sume merasa detik mcm ni..
bahagia sgt dorg ckp..
jeles lak ak kt dorg..
ak ni bila lg la ye? 
blm pn ak luahkn kt parents ak, ayh ak dah sound awl2..
huhu..lmbt lg la jwb nye..

10 Petanda Dia Jodoh Kita..

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

+ Ditulis oleh Hj Abdul Samad

bengang!!

haish..bengang betul la ak..
nk ckp ak salah cakap kat dia ni..rasanya tak mungkin la..
sebab dah lebih dari 3 orang ak tanya perkara yang sama..
dan jawapan yang ak terima pun sama..
nak cakap ak ni budak baru and x pernah buat benda tu, memang betul la..
tapi kalau senior2 yang ak tanya tu bagi jawapan yang sama,
tu dikira miscommunication jugak ke??
aduyai!!!

Pemecah Tradisi~~

for boys..c ZUL la pemecah nye..
hehe..tarikh tunang: 31 Dis 2010

for girls..c KAK PAH la..sape lg..
hehe..tarikh tunang: 12 Nov 2011
TO BOTH OF YOU:-


kami doakan agar pertunangan kalian berdua & pasangan akan 
berkekalan hingga ke jinjang pelamin &
juga kekal hingga ke akhir hayat.. ^_^

my BFF~~

1 MALAYSIA!!  ^_^
kalo x silap ni pd awal tahun 2010~~
ni first gathering ktorg yg melibatkan semua  race..
1 Malaysia!!
ni pulak time raya tahun 2011~~
open house kt umah shaf..~~
hehe..seronok dpt sambut dgn kwn2 non-Muslim yg lain..

Tiba..tiba Teringat..

sory ye my beloved blog..
tiba2 lak ak teringat zaman2 muda dlu..
hmm..zaman br nk msuk 20an dlu la..
(ek eleh..padahal br je 2thn ak berada dlm lingkungan 20an ni..hukhuk)

hmm..time tu umur br 19thn..br nk kenal dunia..
kwn dgn org yg tua nye 2,3lg tua dr ak..
dgn mcm2 perangai org ak kenal..
but just 1 person ni yg ak rase spatutnye dia blh menjadi 'guardian' ak..
but dia dah pn menyalahgunakan erti persahabatan ak tu utk sesuatu yg x sepatutnye..
& disebabkan itulah ak sgt2 benci & mmg xnk dgr suara dia, xnk tgk muka dia, 
& xnk tahu ape2 sje yg berkaintan dgn dia..SEBAB..AKU BENCI DIA..
& ALHAMDULILLAH..setelah beberapa thn ni..mmg ak dah xdgr pape psl dia dah..huhu
tenang sbb dia pn tau yg ak mmg xsuka diganggu & ak pn xganggu idop dia..

LIFE HAPPILY YA~~

Pity Blog..

Kesian kt blog ak ni..
asal ak marah,bengang or sakit ati..
msti kt ko ak luahkan..


mianhae,blog~~
ak ni xde tmpt len nk luahkan..
kalo luahkan kt human..dorg nye respon sgt x membantu...
atleast luahkn kt ko pn dah sgt2 bagus... 
walaupun ko x respon kt ak,tp itu dah cukup melegakan..


gomawo~~

Hipokrit!!

huish..sakit ati tul la..
nmpk je lemah lembut..sopan santun..soft spoken..
tapi tu sume FAKE!!! HIPOKRIT!!!


ak benci ko!! 
mentang2 la ak ni menumpang je kt umah ko..
mcm2 ko buat kt ak kn..
ak ni dah cukup baik dah x amik tau langsung psl fmly ko..
ank2 ko..kalo org len..dorg dah kepochi dah ko tau..!!
dorg dah buka cite dah ape yg blaku everyday kt umh ko tu..


benda yg ak xbuat tu la yg ko tuduh..
pe yg ak buat sume slh kt mata ko..!!!
ank2 ko tu nk ditempik xblh.nk dimarah xblh..
tegur sikit ank tu,dah mula la ko tarik muka!!
pwuih..bagus sgt la mcm tu..patut la ank ko mengada2..mcm ko..!!

ak dan diriku...


blk kje terus g sogo..
huh..tenang giler kpla otak ak td..
lupe kejap kt thesis, kt presentation, kt insan2 yg mencelarukan fikiran ak..
org nmpk ak ni mcm bdk yg jiwa kacau...
mmg betul pn jiwa ak ni tgh kacau-bilau..
bkn jiwa je tp fikiran ak pn...
sbb ak xtau mcm mne nk luahkn pe yg ak rse..
ak de rse marah..ak de rse sedih..ak de rse benci...ak de rse suka...
ak nk org dgr mslh ak..ak nk org fhm pe yg ak rse..
tp bila ak cerita..de dorg fhm pe yg ak rse..
x.....dorg lg push ak de la..sory...itu langsung x membantu...
hmm...xpela...atleast..ak de blog ni sbg tmpt ak luahkn...
thanks my beloved blog... mmuuaahhhxxxx..... >.<

once ak da xsuka...slama nye ak benci ko....

mmg sgt2 lega cz mata ak, telinga ak.. n aty ak...
da mmg sgt meluat...menyampah...
n bosan ngn muka, suara n everything ttg ko!!!!
ak sgt sgt sgt benci ko...!!!

PERGI MATI LA KO MAT!!!!!!
hak tuih...!!!

반말송



my fav song + my fav couple

For First Time Lovers- romanized+english trans



this one single yg dinyanyikan oleh favourite singer sy... Jung YongHwa (CN Blue)

rindunya......

hmm...lama nye x jenguk n coretkan pe yg ak rase kt blog ni...
i'm so sory my beloved blog...ak bkn nye lupekan ko..
tp ak juz xdpt nk luangkan sikit masa tuk ko..
xpe2..after this..ak akan slalu jenguk n coretkan pe yg ak rase kt ko ye...
hmm..rindu sgt ngn ko MY BELOVED BLOG... =)

Copyright © 2009 .:i mY mE minE:. All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.